MARI BACA DOA

gif islamic

Wednesday 5 June 2013

Semoga Solehah menjadi sesolehah namanyer...

Waaa....dah lamanyer tak update blog...rindu sangat2...tapi apakan daya terlalu banyak perkara yang perlu diselesaikan...terpaksa tangguhlah dulu....nak siapkan satu entri ni pun mengambil masa sampai 3-4 hari....terlalu banyak cerita yang aku nak kongsikan... huhu....dan yang pasti semuanyer pasal keletah anakku Iman Solehah....dah semakin besar ni...macam-macam ragam dia....makin banyak cakap....tapi malangnyer umi langsung tak faham.....hehe...memang kesian....

Sebagai entri pembuka bulan baru ni...bulan Jun...mmm dah masuk pertengahan tahun 2013 pun...ya Allah...begitu pantas masa berlalu....hampir 2 minggu dalam bulan May hilang macam tu jer...hospital jadi rumah kedua aku...mmm Ya Allah...dugaan sungguh....study pun ntah ke mana....dan aku menjadi orang yang paling dikehendaki di Klinik Ibu & anak Bakar Arang, SP sebab dah banyak minggu tak pegi check up perut....huhu... Alhamdulillah aku berjaya melalui detik-detik yang amat mencabar tu...nantilah aku ceritakan alkisah dan asbab aku dan keluarga kecikku bertapa di hospital....hehe....

Kali ni aku amat teruja nak tulih cerita pasal ini dulu...keletah Solehah yang suka meniru apa yang dilihatnyer...yang paling ketara yang aku perasan....bila dia batuk...dia akan tutup mulut dengan tangan....bila selsema dia lap guna sapu tangan atau baju dia....dan yang paling aku terkezut....reaksi Solehah seperti di bawah...




Suatu petang masa di hospital....Solehah merenggek2 nak sejadah selepas dia melihat aku selesai solat...jadi aku hamparkan sejadah untuknyer....aku terlihat Solehah terus mengangkat tangan seperti orang solat...dan mulutnyer mengucapkan perkataan dalam pelat "Allahbat! Allahbat!"....mmm biar betul budak ni...mudah benar meniru...Alhamdulillah..meniru yang baik...semoga anak umi ni menjadi anak yang solehah bila besar nanti dan boleh tolong doa & hadiahkan bacaan yasin kat umi & baba bila dah tak der nanti...Ameen...


*p/s: Sekarang kandungan aku dah mencecah 32 minggu....ini bermakna aku makin menghampiri proses kelahiran sekali lagi....huhu...seramnyer...semoga Allah memudahkan segala untukku...Ameen....





No comments: