MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 15 June 2012

BBQ 2012: Teluk Batik, Perak..

Hari Sabtu minggu lepas....iaitu 9 hb...aku dan famili kecikku ada join aktiviti tahunan staff SM Leader Cable...iaitu BBQ di tepi pantai...jika dua tahun lepas...BBQ di Pantai Merdeka...tapi tahun ni mereka ubah tempat pulak...tapi temanyer masih di tepi pantai...

Bezanyer...kalu di Pantai Merdeka...aktiviti hanya tertumpu pada aktiviti makan-makan dan main-main di taman permainan (kanak-kanak)....tetapi jika di Teluk Batik...aktiviti mandi-manda menjadi agenda utama....

Perjalanan ke Teluk Batik memakan masa hampir 3 jam dengan jarak kira-kira 200 + km....



Serius memang best...
rasa macam nak datang lagi kat sini....



bersantai di tepi pantai.....terasa deruan angin yang bertiup....


Menu kali ni macam-macam.....setiap keluarga diwajibkan membawa satu makanan....kira macam potluck lah....aku dan suami bersepakat membawa gulai daging dan sambal telur goreng kedut....Alhamdulillah dapat sambutan yang baik...tapi malangnyer kami terpaksa menahan bau gulai dalam kereta semasa dalam perjalanan....huhu...pening dan mabuk-mabuk....sampai aku terfikir macam-macam....adakah Solehah nak dapat adik....huhu....serik dah....



Satu-satunyer gambar makanan yang disnap....
Sebenarnyer ada banyak makanan lain lagi.....
Ntahlah mungkin aku ni tak berapa suka tangkap gambar makanan...
asal nampak makanan jer...terus makan...lupa nak snap gambar...
bila dah abih...baru teringat...huhu....




Pantainyer agak landai...
memang sesuai dan selamat untuk aktiviti mandi-manda...




Suami mandi dua kali....
lebih 3 jam berendam dan bermain ombak...
aku tak mandi....
sebabnyer tak berapa gemar mandi pantai.....
satunyer....takut sunburn...dah aku ni tak berapa nak cerah...huhu...
duanyer...air masin...
tiganyer...kena jaga Solehah....
rasanyer dah lebih 10 tahun aku tak mandi pantai.....
tapi aku ok jer nak mandi....



Lewat petangnyer, kami semua singgah di Lumut....waa memang cantekk....dan tak jauh dari Pangkor....tambangnyer cuma RM 10 untuk pergi dan balik....maybe next time boleh singgah kat Pangkor pulak....gambar tak der...hs abih bateri...tengok masing2 bergambar dengan family masing2...terdetik sedikit perasaan jeolous...huhu.....moga-moga tahun depan...aku dapat memiliki kamera....


*p/s: Esok ada kenduri kawen....hanya selang sebuah dari rumah aku...huhu....ingatkan hujung minggu ni dapatlah nak berehat....huhu....kira aku dah melalui 4 minggu yang terlalu busy secara berturut-turut.....sejak kenduri adikku Daus....mmmm.....dan minggu depan pula aku kena present untuk group presentation....huhu....memang letih....







No comments: