MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 22 June 2014

Akhirnya sampai jua giliran aku...

Agak lama juga aku bercuti berblogging...rutin yang terlalu sibuk ditambah pulak dengan pelbagai kemelut yang datang melanda....Alhamdulilah dapat dileraikan satu persatu...bermula minggu lepas aku telah menjalani perubahan rutin harian...luar dari kebiasaan....perasaan berdebar...takut semua ada...Alhamdulillah seminggu pertama ini masih lancar...mudah-mudahan Allah permudahkan aku seterusnya...
Alhamdulillah....akhirnya sampai jua giliran aku untuk terbang....syukur ke hadrat Ilahi...doa aku telah dimakbulkan...4 tahun 6 bulan jugak aku bertapa di sana....fuhhhh lega...
Hilang segala beban yang selalu menghimpit ruang pemikiranku selama ini...tak sangka juga aku dapat pergi dalam masa yang agak singkat...aku budget2 dalam 6-12 bln lagi...ternyata segalanya adalah perancangan Allah...
Ke mana aku pergi sebenarnya...buat masa ni aku terpaksa rahsia dulu...
Staff datang dan pergi...silih berganti...jika sebelum ini aku hanya menyaksikan staf masuk dan keluar....kali ini giliran aku pula...dah sampai seru agaknyer.....sesiapa yang dapat bertahan lama bekerja di sana...lebih dari setahun...maka layak dilabelkan sebagai orang sangat hebat...
Tahun ini dimulai dengan Ina...seperti diceritakan dalam entry yang lepas...Selepas 2 minggu Ina pergi...Song Guan plak menyusul...Song Guan pergi macam tu jer...tiada ucapan selamat tinggal....apa2 pun senang bekerja dengan dia...
Tak lama tu bestpartner aku plak, Swee In....huhu....dia & keluarga berhijrah ke Adelaide, Australia...beruntung aku dapat bekerja dengannya...banyak benda yang aku belajar darinya...bila dengar dia bakal berhenti...aku terus jadi hilang mood nak bekerja...
Terlalu banyak kenangan pahit & manis sewaktu bekerja di sana....
Buat pendatang-pendatang baru...Kulaab, Damien & Linda...semoga kalian sabar menghadapi liku-liku dunia pekerjaan...

Hanya tinggal kenangan....seronok bekerja dengan kalian... :-)


2 comments:

Linda Musa said...

wawawa...sedih lah !!!!!! 3 days damien keluar sampling...saya sorg2 handling instrument....huwawawa....mmg x jejak tanah rase..doa saya bole terbang gak.....

HuMayRah HaYatI said...

Hehehe....

cekalkan hati demi menimba pengalaman....lepas tu bolehlh terbang....