MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 13 September 2009

Demam kuih raya

Memandangkan pada masa ini, aku tidak mempunyai sumber pendapatan...aku binggung memikirkan pasal kuih raya..memang menjadi rutin tahunan aku untuk membeli kuih raya untuk dibawa balik ke Pahang...harga kuih raya yang agak mahal...apa yang harus kulakukan..

Jadi dengan berbekalkan ilmu yang diberikan oleh Kak Ila dan Tri...oven nor..sepanjang hayat aku..seingat akulah..aku memang tidak pernah membuat biskut raya..aku memang tak suka buat benda yang remeh...tambahan pula..alat peralatan yang tidak mencukupi membataskannya..hehehe..saja cari alasan...tapi sekarang aku harus mencuba..aku gagahi diri untuk mencuba untuk menghasilkan biskut raya..iaitu Almond London dan Mazola..sebelum memulakan aktiviti membuat kuih..aku menuntut ilmu masakan..dan inilah resipinyer...




oven nor yang menjadi mangsa keganasan aku..
(Terima kasih yer nor..jasamu akan kukenang selamanyer..hehe)

Akhirnya, setelah berhempas-pulas...aku berjaya menghasilkan kuih raya Almond London dan Mazola...huhuhu..Alhamdulillah..tak sangka ya..tak susah pun..senang jer...sampai tak pergi terawih...hehehe...inilah rupa kuih...


ALMOND LONDON yang bukan berasal dari London

Biskut MAZOLA


Untuk diberikan kepada tunang tersayang dan bakal mentua

Sebenarnyer dengan membuat kuih raya ini, kita dapat berjimat cermat disamping dapat mengerat hubungan persaudaraan antara kita..kepada sesiapa yang ingin mempelajari membuat kuih-kuih ini..sila jangan malu untuk meminta resipi dari saya..

5 comments:

puan oryza said...

meniaga la kak yati..ape lagi...heheheh

Nadiah Sidek said...

nadiah pulak suka wat cookies! tiap2 thn buat tp thn ni ala2 malas je sbb takde feel nk raya..huhu..

p/s: pos skit kat nadiah cookies yg kak yati wat tu ye! ;)

HuMayRah HaYatI said...

Cik oryza: mmmm..x cukup kakitanganlah nak buat..farhanalah jadi pembantu k yt..bleh?..hehehe..

Nadiah: nak pos ek?mmmm..pos dalam gambar jer lah yer..;-P

husna said...

banyak buat kuih... tak nak kasi orang lab rasa ka?? ehek

HuMayRah HaYatI said...

hehehe..nanti k yati bawak kat lab ek..insya Allah..