MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 4 September 2009

SEBELUM DAN SELEPAS

SEBELUM BERBLOGGING

SELEPAS BERBLOGGING


Kalu merujuk kepada tajuk entry kali ini..mesti ada yang beranggapan bahawa entry ni menceritakan perubahan sebelum dan selepas memakai sesuatu produk kecantikan atau produk penurunan berat badan..hehehe...sebenarnya tidak...ia menceritakan perihal diri ini yang mengalami beberapa transformasi selepas berblogging...mmm tak sangka jugak...rupa-rupanyer aktiviti sebegini juga mempunyai kebaikan..Di sini diceritakan alkisah sebelum dan selepas berblogging...

  1. Dah pandai menyusun ayat untuk membuat karangan..kali terakhir mengarang masa sekola menengah dulu jer..sebab tu penulisan aku dalam tesis agak teruk..huhu..mujur Wo ada..adik aku yang baru lepas SPM..Dapatlah dia membaiki tahap penulisan tesis aku..(Terima kasih Wo)..
  2. Kearifan mengendalikan komputer..tidak pernah menghadiri mana-mana kursus komputer..semua ini dipelajari semasa penulisan tesis undergrad dan master..Hasil try n error dan dibantu oleh supervisors serta bantuan rakan2 menjadikan diri ini celik komputer cket..
  3. Pembacaan juga bertambah..kalu masa sekolah menengah dulu, sebuah buku novel dapat diabihkan dalam masa 1 hari jer tapi sekarang ni 1 bulan pun belum tentu dapat abihkan..Dulu, boleh dikatakan semua buku2 kat balai raya kat tempat tinggal aku abih dibaca..tapi sekarang ni, buku2 di library USM usahkan dibaca..tempat letak buku pun tak tau..heheh..sekurang2nyer apabila nak berblogging..terpaksa cari bahan2 yang menarik untuk dimuatkan dalam entry blog..
  4. Mengetahui pekembangan kawan2..Sejak masing2 membawa haluan sendiri..hanya blog jer yang merapatkan hubungan persahabatan kami..mula2 tu aku memang agak lokek untuk berkongsi kisah tentang diriku...iyelah buat masa ni..tiada perkembangan yang istimewa tentang diriku..kira terhadlah..takut ada yang boring baca blog DIARI HIDUPKU..huhuhu..
  5. Camera pun kerap digunakan...kalu sebelum ni asyik terperap jer dalam beg...tapi sekarang ni banyak digunakan untuk mengambil gambar untuk di upload dalam entry blog..
  6. Dapat berkongsi info berguna..
  7. Masa terisi dengan aktiviti..
  8. Pendek kata..macam2 kebaikannyer..

Cuma satu keburukannya..agak membuang masa..almaklumlah..masih diperingkat permulaan..banyak yang kena belajar..

p/s: Terima kasih Nadiah kerana memberi saranan dan inspirasi kat Kak Yati.

3 comments:

Nadiah Sidek said...

haha...nadiah ke yg bg inspirasi? kehkehkeh. mana ada la. berkongsi tips berblogging je ;)

HuMayRah HaYatI said...

sama lah tu..kira bagi inspirasi jugak lah tu..nadiah..k yati nak puji sikit..kak yati suka susunan dan penggunaan bahasa dalam setiap entry blog nadiah..mmmm nadiah tak de cita-cita nak karang buku atau novel ker..cubalah hasilkan sebuah novel lepas tu bleh publish..

Nadiah Sidek said...

nadiah pernah berangan tau nk jd penulis terkenal...hahaha..