MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 4 October 2013

Kuat ke Solehah nak tolak troli ni?

Yeay...hari ni hari Jumaat....dengan rasminyer esok cuuuutiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....syoknyer....berhujung minggu bersama suami dan anak2 kat rumah....melalui hari-hari bekerja dengan ditemani dua askar kecil memang agak sibuk......pagi2 rushing ke tempat keje....petang2 pulak rushing balik ke rumah....memecut ajer lah....Alhamdulillah....sekarang ada peneman baru....aku namakannyer si kecil....senang sikit nak menyelit....huhu....

Bukan mudah nak jadi seorang ibu yang berkerjaya yang masih study....jawabnyer super duper busy.....fuhhhh.....memang penat....kadang2 terlintas nak pinjam poket dari Mr Doraemon...hehe... bila sampai rumah...tengok anak2 & suami...tiba2 penat jadi hilang...ia jatuh bertaburan di depan pintu pagar...hehe....selalunyer aku memang tak pernah nak bawak balik kerja ofis di rumah...semuanyer aku siapkan di ofis...kalu masa Fahim belum lahir dulu...aku rajin jugak bawak balik journal kat rumah...tapi buat sekarang aku tinggalkan jer di ofis....mungkin bila Fahim dah besar sikit....boleh aku study di rumah jugak...di rumah keja aku hanya dihadkan menjaga famili & kemas2 rumah jer...itupun tak cukup tangan nak buat...eh panjang plak aku melalut...hehe...

Sebenarnyer masa aku dok membelek2 gambar dalam ladtop...terjumpa gambar2 yang menarik yang sememangnyer aku plan untuk diceritakan dalam entry blog diarihidupku....cumanyer aku kekurangan masa untuk berblogging....kisah kelahiran cahaya mata kedua, Fahim belum kuceritakan lagi....harap2 memori aku masih kuat untuk simpan detik2 istimewa itu....entry kali ni nak ceritakan mengenai telatah Kakak Solehah ketika aku & suami sibuk membeli-belah....Solehah memang pantang dengan troli...suka nak tolak...tak sedar dia tu kecil lagi....kadang-kadang orang tak perasan dia ada kat situ...bahaya sungguh...





masa ni Solehah berusia 11 bulan....
masa ni dia nak lah duduk dalam troli...




bila dah pandai berjalan...jangan haraplah dia nak duduk dalam troli lagi...kadang2 Solehah menangis sekuat-kuatnyer kalu tak bagi dia tolak troli....huhu....


No comments: