MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 18 October 2013

Raya Aidil Fitri 2013: Persiapan raya paling awal...

Sekarang ini dah masuk musim raya haji...tapi aku baru nak upload gambar raya Aidil Fitri...layankan ajer yer......hehe....mood keje pun ke laut...iyer lah aku demam bercampur batuk...sebab tak der orang cover kat office...terpaksalah kugagahi jua....kalu tak dah selamat aku bersantai kat rumah....

Alhamdulillah kali ini adalah tahun ke empat aku beraya bersama keluarga kecikku...dan tahun ini jugak kami menerima kehadiran seorang lagi ahli baru...persiapan raya kali adalah yang paling awal di buat dalam sejarah hidupku....kalau tak silap masa tu puasa hari ke enam....kira-kira sehari sebelum bersalin....aku dan suami gelut mencari baju raya....dah lah masa tu aku jalanpun lambat-lambat....dengan kedai pun banyak tak buka lagi...huhu...memang mencabar minda dan fizikal...di bulan puasa pulak tu...huhu.....



masa ni aku masih dalam tempoh berpantang...



Sajer memang niat aku nak berjalan banyak...kata orang kalu berjalan banyak...boleh memudahkan proses bersalin...setiap kali bertemu dengan orang terutamanyer mak cik-mak cik pasti mereka akan berkata..."tak lama dah ni...perutpun dah ke bawah..."...aku cuma mengangguk...letih dek semput berjalan...kalu ikutkan aku dah kena lapor diri kat hospital sebab menurut nurse masa check up perut di klinik pada pagi 15 Julai...contraction dah kerap...selang berapa minit...tapi aku dah serik dah pergi hospital...nak tunggu sakit sangat2 baru nak pergi...dengan masa dan tenaga yang terhad ni..kuguna sepenuhnya untuk bershopping baju raya...sebab kalu tak beli masa tu memang kami sekeluarga tak der baju rayalah jawabnyer....

Alhamdulillah...sempat beli semuanyer...keesokan harinyer contraction bertambah kerap dan makin sakit...pada waktu tengaharinyer aku melaporkan diri di hospital...setelah dicheck...pintu rahimku dah terbuka 5 cm...dan terus masuk labour room....


*p/s: Sekarang ni Solehah dah mula nak pakai tudung....dah berpeluh-peluhpun masih tak mau buka....Alhamdulillah...satu perkembangan yang bagus...
    

No comments: