MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 6 December 2013

Solehah dah dua tahun...

Dah hampir sebulan Solehah memasuki umur baru....pelbagai telatah lucu dan aksi nakal dipamerkan.....tatkala geram menguasai....terkeluar jugak suara garang umi ni.....umi gagal mengawal perasaan .....bukan umi tak sayang Solehah......maafkan umi yer....umi sayangg sangat anak-anak umi....sebab anak2 umi adalah anugerah Allah yang paling berharga....tak akan umi sia-siakan....

Sebenarnyer anak-anak adalah cikgu terbaik bagi insan yang bergelar ibu dan bapa....aku selalu cuba belajar membetulkan diri dan sedaya-upaya menyorokkan kelemahan supaya aku boleh dijadikan contoh terbaik buat mereka....aku bimbang anak-anak akan mengikut perkara yang tidak betul....tapi buat masa ni....apa yang aku lihat Solehah suka bagi rumah berselerak....aku kemas....dia sepahkan semula....suami kemas....dia sepahkan lagi.....huhu...kadang-kadang tu terlintas jugak....adakah Solehah meniru perangai aku yang tak berapa pandai atau rajin mengemas....huhu.....ntahlah.....mungkin jugak Solehah nak explore something...

Pejam-celik pejam-celik....Solehah dah dua tahun....tengahari 11/11/13 tu.....tiba2 aku buat keputusan nak beli kek setelah rakan sepejabat menceritakan telatah anaknyer tatkala besdaynyer disambut.....anak dia sebaya dengan Solehah....Buat masa ni Solehah masih belum pandai nak celebrate besday....sekurang-kurangnyer adalah kenangan Solehah menyambut besday ke dua....

Pada petang hari isnin 11/11/13...dengan masa yang agak terhad, aku tercari-cari kek.....suami suruh beli kek kartoon.....tapi malangnyer tak jumpa....huhu....tak perlah Solehah yer....kek ni pun cantek jugak...kecik macam tuan dia....hehe....


kek chocholate moist.....
umi beli kek ni konon2nyer untuk Solehah lah....hehe....padahal umi & baba yang bedal..




Gelagat Solehah depan kek....
Lilin tu sekadar gimik jer....
Pisau kek pun hilang....


Kepada anak umi, Iman Solehah,


Umi doakan semoga anak umi ni dikurniakan kesihatan yang baik, kehidupan yang cemerlang dan menjadi anak solehah yang bakal menghadiahkan umi dengan bacaan ayat2 al-quran tatkala umi dah tak der nanti....semoga Solehah berjaya di dunia dan juga akhirat....Ameen....

Ikhlas, 
Umi   



Kegembiraan nak menyambut besday Solehah terbantut seketika....dan ini salah satu sebab aku lambat menulis entry ini....Pada petang hari tersebut terjadi satu insiden yang agak menyedihkan....rumah jiran sebelah kanan, Rizal dimasuki pencuri....perasaan bimbang & takut aku & suami silih berganti....memandangkan deretan rumah kami terletak di belakang sekali....selepas insiden tersebut suami dan jiran-jiran berpakat berjaga malam untuk menangkap pencuri....hampir tiap-tiap malam jugaklah suami berjaga....

*p/s: Bersimpati dengan mangsa-mangsa banjir di Kuantan....bersabarlah di atas dugaan Allah...insha Allah Allah SWT sedang merencanakan sesuatu yang terbaik buat kalian semua....



No comments: