MARI BACA DOA

gif islamic

Tuesday 17 August 2010

Aduhai Almond Londonku!....

Insya Allah...pada 27-30 hb ni......kira-kira 10 hari lagi...aku dan suami akan balik ke Pahang.....hehe......seronoknyer.....kebetulan gabungan cuti-cuti malaysia....cuti hujung minggu, cuti nuzul Al-Quran dan hari kemerdekaan...

Kiranyer tahun ni aku akan beraya di Kedah...huhu...beraya bersama keluarga sebelah suamiku...tak per...salah seorang daripada kami harus beralah...insya Allah tahun depan...kami akan beraya di Pahang pula....im ok what..x sedih pun....waaaaaa....waaaa....waaaaa....

Sempena nak balik kampung tu, seperti biasa...aku akan bawak balik kuih...kebiasaan aku selalu buat kuih tunjuk jer...hehe..belilah...tetapi sejak tahun lepas...aku belajar buat sendiri....kalu tahun lepas aku ditemani oleh kawan2 serumah...tapi tahun ini aku ditemani oleh suami...suami pun tolong jugak tau...tolong kacau dan tolong makan....hehe....

Kali ni, aku dah ada pembantu.....Mixer....tiada lagi sakit tangan.....kalu tak sebelum ni........bab nak menguli tepung....memang menyeksakan....huhu....Alhamdulillah....diberi kemudahan.....


 Pembantuku Mixer.....

Disebabkan perbezaan oven yang digunakan.....almond londonku dah jadi hangit.....kalu dulu menggunakan oven biasa....ia mengambil masa selama 30 minit...tetapi bila guna microwave oven.....ia hanya 8 ke 9 minit jer....huhu.....

Pada mulanyer, almond londonku jadi mengembang dari asal....bila dikaji2 semula....rupa-rupanyer terkurang tepung gandum.....huhu....ni lah rupenyer kuih raya Almond Londonku.....


  Almond Londonku yang tak jadi...huhu....


2 comments:

Mengkuang berduri said...

takpe...bila dah dicelup coklat, tak nampak la dia punya hangit tu... :)

HuMayRah HaYatI said...

tapi x sedaplah kak sita...rasa pahit...huhu...