MARI BACA DOA

gif islamic

Tuesday 23 November 2010

Korban pertama....

Sebenarnyer entry ni dah agak ketinggalan......ekoran tak berapa sihat n proses meng"upload" video yang agak slow motion.....at last....x dpt upload pun....huhu.....ingat nak tunjuklah kat kalian....bagaimana sesi memujuk lembu utk disembelih......huhuhu......Kejadian ni berlaku pada pagi hari raya pertama...iaitu 17 November 2010 / 10 Zulhijjah 1431H....bertempat di Kg. Bukit Kechil, Tikam Batu, Sg Petani......Kat umah tok wan.....datuk suami....

Seusai solat sunat hari raya....aku, suami dan keluarga mentua melihat penyembelihan lembu korban....inilah kali pertama aku menunaikan ibadah korban.....aku cuma mampu masuk 1 bahagian.....buat sekadar yang mampu.....yang penting ikhlas....buat kali pertama juga....aku menyaksikan lembu disembelih.....aku tak berani masuk dekat.....aku dok mundar-mandir kat belakang......mukapun sampai berpeluh2....huhuhu.....


 
lembu hitam yang terpilih


Gotong-royong memasak

suami dan gulainyer

Not sepupu suami....

Sha...anak not...comel kan?*


Khusyuk sungguh buat keja...*


Ayah Cot....*


mama n ma su...*

*gambar2 ni aku curi dari facebook ma su....sory yer ma su...Yati curi....jgn marah yer....hehe....

No comments: