MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 10 October 2011

Ragut....

Pada petang 28 September yang lalu.....tepat jam 6.30 petang....Hari yang buat aku ingat sampai bila-bila...di sebuah lorong tepi rumah mak mentua aku jer....ketika aku baru jer selesai parking kereta....nak melangkah keluar.....tiba-tiba ada seorang budak lelaki melayu membuka pintu belakang kereta....aku pelik....pada anggaran aku.....budak ni dalam lingkungan awal 20-an.....kelihatan wajahnyer bukan seperti budak samseng....kemudian budak tersebut menghampiri aku yang ketika itu masih berada di tempat pemandu.....dia meminta hset aku yang kebetulan berada di dalam gengaman tangan aku....aku dah rasa something....budak ni ada niat nak merompak aku ni...masa tu aku binggung memikirkan cara bagaimana nak selamatkan....aku dah tak mampu melawan....perut akupun dah memboyot...

Akupun bercakap cara yang lembut...."Tak boleh dik....hset ni banyak data...kalu akak bagi susahlah akak nanti....akak bagi duit ek..."


Budak tersebut membalas sambil tangannya meraba sesuatu di dalam poket seluarnya...."Cepatlah akak...saya mintak cara baik ni"...


Lantas tanpa melenggah-lenggahkan masa....aku membuka beg tangan....dan mengambil duit dalam beg duit...tiba-tiba budak tadi merampas beg dari tangan aku....aku menjerit sekuat hati.....dan sedar-sedar jer aku dah berada di atas jalan...lutut ku berdarah...jiran-jiran yang berada berhampiran menyedari kejadian tu datang menolong aku....

Mama yang berada di dalam rumah terpinga-pinga....lantas memanggil suamiku pulang....kami pergi ke balai polis untuk membuat laporan...pukul 11.00 malam baru selesai....huhu....



 
Selepas kejadian petang tu, perutku mengalami contraction yang kerap....setiap 5 minit....aku bimbang takut terjadi apa-apa kat baby dalam kandunganku....lantas kami bergegas ke hospital pulak....disebabkan usia kandunganku dah mencecah usia 33 minggu....aku digesa pergi ke wad bersalin....pada mulanyer aku hanya request nak scan baby jer....tetapi nurse berkata prosedur checknyer seperti prosedur nak bersalin....malu sehh....aku tak mampu berkata apa-apa....huhu....setelah selesai sesi pemeriksaan iaitu kira-kira pukul 1.00 pagi....aku kena tahan di wad....pada malam tu aku dapat hadiah dua suntikan....suntikan dexsa....yang bertujuan untuk mematangkan peparu baby....suntikan ini agak menyakitkan.....dan satu lagi tak tau apa namanyer untuk menghilangkan sakit badan akibat terjatuh....tak sangka pulak aku tido di wad malam ni...







Kira-kira pukul 3 pagi....contraction makin berkurang....mungkin baby terkejut.....Alhamdulillah pukul 5 petang aku dibenarkan balik.....dapat MC 4 hari....

Kesan kejadian ni....aku jadi fobia....takut nak bawa beg tangan dah.....




No comments: