MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 23 October 2011

Tak sangka cuti awal....

Sebenarnyer aku due lambat lagi...15 Nov 2011...aku plan nak cuti start 8 Nov....tapi suddenly aku mengalami turun air jernih dalam minggu ke 36....petang 18 Okt......tak tau ape exactly....nak kata urin bukan....tak kan aku tak perasan nak buang air....huhu.....suddenly jer got wet.....setelah bertanya-tanya kepada yang berpengalaman dan Mr Google....maybe ia adalah leaking dari water bag .....huhu....apa lagi takut lah apa-apa jadi kat baby....kalu air ketuban makin berkurangan, ia akan menyebabkan baby di dalam kandungan lemas....atau baby akan kena infection....so bergegaslah aku dan suami ke hospital malam tu jugak....aku tak rasa sakit apa-apapun...kalu ikutkan hati maleh den nak pegi hospital....tapi memikirkan bahaya yang bakal menimpa anak umi nanti....terasa seram pulak....

Setelah dicheck....Doktor memberitahu bahawa aku ditahan di wad.....menurutnyer rahim aku dah terbuka sebanyak 1 cm....tetapi disebabkan kandungan aku masih prematured jadi Doktor tidak boleh berbuat ape-ape....jika kandungan aku sudah memasuki usia 37 - 38 minggu....kemungkinan aku akan di paksa bersalin.....buat masa sekarang Doktor hanya memonitor keadaan aku untuk beberapa hari.....dalam hati aku hanya berdoa mudah-mudahan tiada ape-ape yang berlaku....biarlah anak ummi ni betul-betul dah matang baru keluar.....dan pastinyer akupun belum bersedia untuk menempuhi saat-saat kelahiran......huhu....seram jugak bila memikirkan apa yang bakal terjadi nanti......Ya Allah....Kau permudahkanlah segalanyer......

Lama jugak lah aku bertapa kat hospital kali ni....huhu.....Rutin harian aku semasa di hospital...


makan-makan....
satu hari 4 kali....boleh jadi gumuks lah kalu macam ni....



tido aje ler....



tiap-tiap pagi kena kira kick chart baby....



perkara terakhir....
buat-buat study....haha....macamlah masuk.....


Sebenarnyer selain tu, aku dok syok layan facebook and movie melalui hset aku.....tapi aku tak dapat masukkan gambar sebab kamera canon kesayanganku tu dah hilang tak berkubur.....salah satu khazanah aku yang hilang semasa handbag aku kena ragut seperti dalam entry "Ragut" .....huhu.....nak buek camno.....sampai di situ jer jodoh aku dengan kamera tu.....redha ajer ler.....mungkin Allah nak bagi yang lebih baik dari tu ker untuk hadiah besday yang akan datang....:-P...

Hari-hari aku selalu bertanya soalan yang sama kat nurse...."bila saya boleh balik yer?"....sampai diorang pun dah pening nak jawab soalan aku...huhu.....iyelah bosan tu....masalahnyer aku taklah sakit sangat cuma contraction jer.....itupun hari pertama.....huhu.....

Akhirnyer, dapat juga berita baik......Doktor yang in-charge yang monitor aku selama 3 hari menyatakan aku tak der ape-ape.....tapi kena datang semula jika ada ape-ape masalah.....dan yang paling syok aku dengar.....aku dah boleh balik tengahari ni iaitu 22 Okt dan dapat MC 5 hari...




ALHAMDULILLAH SYUKUR......
Akhirnyer penyeksaan aku berakhir....


so, memandangkan keadaan aku yang semakin lemah jadi aku akan start bercuti dari 19 Okt hinggalah 31 Dec 2011....

*p/s: 
  • Ucapan jutaan terima kasih kepada semua Doktor dan Nurse di hospital di atas layanan yang bagus selama beberapa hari di Wad kenangan 12 ....dan insya Allah kalian akan melayan aku lagi nanti.....
  • Juga kepada suami yang dikasihi....I LOVE YOU SO MUCH....
  • Tak lupa juga kepada mama dan saudara-mara yang ambik berat.... 



No comments: