MARI BACA DOA

gif islamic

Thursday 19 July 2012

Solehah kena tahan wad buat kali kedua....

Opsss...kalian jangan terkezut ye...peristiwa ni berlaku hujung bulan lepas...masa tu tak sempat nak update....

Kali  ni dah masuk dua kali Solehah kena tahan wad....mmm kali pertama dulu....masa awal bulan Mei....iaitu dalam entry "lepak-di-hospital-pada-cuti-hari"

Kali ni demam Solehah lebih teruk.....sampai suhu badan mencecah 40.2 degree....risaunyer umi masa tu....Solehah start demam hari rabu iaitu 20 hb June...seperti biasa setiap petang aku akan ambil Solehah dari nursery....masa tu bila pengasuh bawak Solehah....aku lihat dah bertempek cool fever di dahi Solehah....aku dah terdetik di hati....aiii demam ke....mmmm bila aku pegang badan Solehah....ternyata memang panas....kelam kabutlah aku pegi cari ubat kat farmasi....Kak Bos Nursery atau aku panggil Kak Rosliza mengajar aku bagaimana memasukkan ubat buntut...Alhamdulillah...selepas tu suhu badan Solehah turun.....

Hari khamis tu aku terpaksa EL....sebab nak monitor kesihatan Solehah....rasanyer dah banyak kali aku terpaksa ambik EL....kalu tahun lepas-lepas aku digelar "MC Queen"....mungkin tahun ni gelaran aku dah tukar jadi "EL Queen".....huhu....apalah dayaku....Dah lah hari Jumaat tu aku kena present untuk group presentation...memang mencabar sungguh...punya tak berapa cukup masa....hinggakan masa drive pun aku boleh study...






Pada hari Khamis tu aku teruskan memberi Solehah ubat demam....Alhamdulillah hari Jumaat Solehah sihat....tapi sihatnyer tak lama....hari sabtu demamnyer datang semula....berulang-kali aku dan suami check suhu badan Solehah...termometer memberi nilai suhu yang tinggi iaitu 40 lebih....aku dan suami beranggapan bahawa termometer ni dah rosak....huhu....end up...dah buntu....kamipun buat keputusan pergi ke hospital....






Petang sabtu Solehah dimasukkan ke wad....kali ni Solehah kena drip....dua botol jugaklah....Ya Allah kesiannyer kat anak umi....aku menitis air mata jugaklah....huhu....bayangkan Solehah sampai jadi fobia bila tengok nurse dan Doc..mesti dia menangis.....jika sebelum ni saper nak dukung Solehah memang tak der masalah...Solehah suka jer....tapi kali ni....



Wajah-wajah ceria Solehah....


Tangan sebelah kanan terpaksa dibalut sebab Solehah dok sibuk-sibuk nak tarik tiub kat tangan sebelah kiri....huhu....memang kesian....sabar yer Solehah...sesungguhnyer demam adalah makhluk Allah jugak....Anak umi ni walaupun demam dia masih aktif....masih ceria...Solehah...Solehah....Sayangggg anak umi....



No comments: