MARI BACA DOA

gif islamic

Saturday 16 January 2010

Ada hikmahnyer..


Kini dah masuk 2 minggu aku berulang-alik dari umah (Sungai Petani, Kedah) ke tempat keje (Georgetown, Penang) menggunakan tiga jenis kenderaan iaitu...kereta..moto dan feri...yang bangganyer..aku drive kereta sendiri..

huhu...Alhamdulillah..akhirnya aku berjaya...untuk pengetahuan semua..aku ni jenis kategori manusia yang paling penakut dalam dunia..huhu..hampir bertahun-tahun lesen memanduku hanya menjadi perhiasan dalam beg...sebenarnya kejayaan ini bukan milikku seorang...ia merupakan usaha gigih suami, ibu, ayah dan kawan-kawan..terutama suami...terima kasih semua kerana sanggup bergadai nyawa duduk di sebelah tempat pemandu..yang mana pemandu itu adalah aku..huhu..

Sepanjang perjalanan dua jam dari umah ke tempat keje..pelbagai pemandangan yang indah-indah boleh dilihat..nilah namanyer, jauh perjalanan luas pemandangan...



Dan hampir setiap hari, aku akan tempohi pelbagai suasana dan gelagat manusia...memang mengerunkan...huhu...terutamanya ketika berpusu-pusu apabila memasuki feri...kalu tak kuat semangat..rasanyer tak sampailah aku kat tempat keje..tetapi demi mencari pengalaman...kukuatkan semangat...




Setiap kejadian yang berlaku pasti ada hikmahnyer...jadi hikmahnyer tempat keje aku yang jauh ini..telah membuatkan aku boleh memandu kereta sendiri...dan juga memahirkan aku menunggang motosikal..dah terror dalam bab cilok-mencilok ni..hehehe..

4 comments:

husna said...

wah.
makin rajin kak yati menangkp gambo..
bagus2

HuMayRah HaYatI said...

ijad: ya..SELAMAT..SELAMAT..

Husna: hehehe...terkena virus husna..

avie eicca said...

salam kak macam mana tadi jumpa tak opis skul farmasi?-marina

HuMayRah HaYatI said...

wsalam..jumpe..nape lah skul farmasi tersorok kat situ..