MARI BACA DOA

gif islamic

Thursday 30 September 2010

Kerana 5 minit itu.....

Dalam bulan September ni sahaja....aku dapat dua saman.....satu dari polis trafik dan satu lagi dari MPSP....huhu.....satu di pihak aku dan satu lagi di pihak suami....haha....kira seri lah....


Kejadian 1 (Saman Polis Trafik)

Tarikh     : 8/9/2010
Masa      : 1330
Tempat   : Hadapan bangunan Wisma TNB Pulau Pinang.
Kesalahan  : Parking di tepi jalan...double line plak tu...


Mula-mula tu rs geram jugak....iyerlah hanya 5 minit jer...aku kena saman....aku parking kat situ sebab memandangkan tiada tempat parking....aku berfikir....ala 5 minit jer....x per kot.....aku cuma nak pegi bayar bil jer....sia-sia jer aku berlari-lari tadi....huhuhu....



Kejadian 2 (Saman MPSP)

Tarikh    : 29/9/2010
Masa     : 1105
Tempat  : Hadapan KFC berhampiran Jam Besar Sg petani.
Kesalahan : Waktu parking dah tamat...


Bagi kes kedua ni....aku tak berapa geram sangat....suamilah....eksen sangat....pagi2 tu suami drop aku kat klinik kesihatan....aku x berapa sihat....tujuannyer hanya nk amik MC...kalu x sebab tu....malas nak bersesak-sesak....huhu....kemudian suamipun pegi settlekan urusan2 pembayaran bil....setelah dua jam....urusan selesai....suami dtg jemput....disebabkan teringin nak makan ayam KFC....aku dan suami pun singgah di KFC.....sebelum turun dari kereta....suami dgn bangganyer berkata...."pagi ni abg pegi banyak tempat...tapi cuma guna 1 kupon parking kereta jer"....aku hanya tersenyum malas.....suami menyambung lagi...."tak per kot....ada masa lagi...."....padahal ada baki masa 5 minit jer lagi....

Ketika sedang khusyuk makan...kelihatan dua org pekerja majlis perbandaran jalan terkedek2 menuju ke kawasan parking kereta....dan mereka mencatatkan sesuatu.....haha....apa lagi mereka telah meninggalkan surat cinta....

Pengajarannyer.....Jangan kerana 5 minit....memberi alasan untuk anda melakukan kesalahan....

No comments: