MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 19 September 2010

Tulah berlagak sangat....

Mengingatkan kenyataan aku ketika berjumpa Dr. Ram tempoh hari (seperti y diceritakan dalam entry yang lepas)....pada masa tu aku dgn bangganyer menyatakan aku dah mahir bawak kete sampai tiada sikit pun kesan calar pada kete....

Dan keesokan harinyer nak dijadikan cerita iaitu pada ptg 13 hb kira-kira 5.30 pm di Jalan Stadium Penang....banyak sungguh kenderaan bersesak-sesak....kukira semuanyer baru abih waktu keje.....dan aku ke sana krn berhajat ingin mengisi minyak.....tanda kehabisan minyak pun dah banyak kali bling bling bling.....aku takut tak sempat sampai kat station minyak....ketika aku sedang membelok ke station minyak....tiba-tiba jer ada sebuah motosikal melintas.....aku tak perasan kehadiran moto tu....tup tup tup jer....dia dah merempuh kete aku....aku menjerit terkejut.....haaaa......abihlah aku kali ni....

Semasa kejadian tu aku masih berlagak ok....aku tidak mau orang melihat kelemahan aku....nanti mereka akan senang membuli aku padahal yang menyebabkan kemalangan tu bukan kesalahan aku seorang....setelah parking....aku keluar dari kete....lalu menuju ke arah orang tu bagi melihat kecederaannyer....Dia membelek2 tangan dan lututnyer....Alhamdulillah....dia tak aper2....cuma cermin moto dia pecah....dan motonyer bercalar.....aku pun dgn rendah diri memohon maaf....dia dgn sedihnyer berkata...."moto ni saya nak jual kat kedai....mesti harga moto ni akan turun lagi....mmmmm macamana bleh accident ni?"....aku membalas...."saya tak nampak pak cik...tiba-tiba jer muncul...."....pak cik tu terdiam dan beredar....mungkin kesalahan di pihaknyer....aku lega....huhhhh.....
   

kesan calar pada hadapan kete....huhu.....

Aku kembali ke keteku semula.....aku dapati banyak calar di bahagian depan kete.....hatiku mendengus....tu lah semalam berlagak sangat....kan dah kena......tapi tak sangka begitu cepat Allah membalas keceluparan mulutku.....pengajarannyer......mulai saat ini aku harus berhati-hati dalam berkata-kata.....dan selalu kena merendah diri....kerana setiap keistimewaan y kita ada adalah pemberian dari Allah SWT....kita hanya manusia y punyai sejuta kelemahan......

2 comments:

Mengkuang berduri said...

munasabah diri @ muhasabah diri? :)

HuMayRah HaYatI said...

hehe....silaplah...x perasan...ma cih3...