MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 9 April 2012

Serius..aku memang fobia...



Kejadian ni dah banyak kali berlaku...kejadian di mana jika ada orang yang tak dikenali berada berhampiran dengan kereta aku.....dan di saat aku keseorangan....huhu...aku tersangat-sangat fobia...mataku menjadi bulat...tapi tak sebulat mata kucing di ataslah...hehe...keadaan seperti ini berlaku semenjak aku kena ragut tahun lepas....

Bila berhadapan situasi begini, aku jadi takut...hanya Allah jer yang maha mengetahui.....aku kunci kereta dan aku akan tunggu di dalam kereta...sehinggalah orang yang tak dikenali itu beredar.....huhu....macam pagi tadi....masa tu aku nak bertolak ke ofis...tiba-tiba jer ada dua lelaki berbangsa india berada di belakang kereta aku....mereka memberi isyarat kepadaku supaya mengundurkan kereta....kelam-kabut aku mencari hs nak call suami....nak mintak tolong....lepas tu aku terus memandu kereta ke luar dan terus tertinggal kunci rumah kat pintu pagar...huhu.....pada halnyer mereka adalah pekerja yang di upah untuk membersihkan persekitaran taman perumahan....huhu....ya Allah....apalah nak jadi dengan aku ni....adakah ini normal?

Itu baru kejadian kecil menimpa aku....kalu kejadian yang lagi besar....akupun tak tahu...macamana lah aku nak menghadapi dunia luar....dah lah aku ni termasuk dalam orang yang paling penakut dalam dunia....huhu....aku jadi tak percaya kepada strangers...walaupun muka mereka tampak baik atau alim....apatah lagi kalu yang berwajah ganas...Ya Allah...lindungilah hamba Mu ini....

*p/s: Semalam aku dan suami bawa Solehah ke klinik untuk diberi suntikan....Solehah menangis sekejap jer...bagus anak umi ni....tapi kali ini berat badan Solehah hanya 5.70 kg....kurang dari berat normal....huhu...mungkin antara sebabnyer....Solehah tak berapa minum susu di nursery....huhu....kesiannyer anak umi....
  

No comments: