MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 17 May 2010

Cikgu kebanggaan aku

Aku ada dua orang cikgu yang menjadi kebanggaan aku...Cikgu Shukri dan Cikgu Wan Zarina..mereka suami-isteri mengajar aku semasa di Tingkatan empat dan lima...Cikgu Shukri mengajar aku subjek kimia...manakala isterinyer mengajar aku subjek BM...

Pada mulanyer, aku tak berapa minat subjek kimia...tapi disebabkan cikgu shukri pandai mengajar....dia sangat serius semasa mengajar....dan garang....sebenarnyer dia juga seorang cikgu displin.....masa mula2 dulu ketika cikgu shukri pertama kali masuk mengajar kelas aku....Tingkatan 4 Amanah....aku terkejut....dan kebetulan masa tu aku lambat masuk kelas....mmmmm.....aku memang takut giler.....dia tegas sangat2...pernah  sekali tu....aku dan rakan-rakan yang lain kena rotan...sebabnyer dapat markah rendah dalam subjek kimia.....bergaris merah jugalah kat tapak tangan....tetapi dengan berkat usahanya...Alhamdulillah menjadikan aku bersemangat dgn kimia...dari undergrad sampailah master....dan aku bercita-cita nak jadi Ahli Kimia.....


Pic ni diambil dari facebook cikgu wan....

Terima kasih cikgu shukri dan cikgu wan...pengorbanan kamu berdua amat besar...jasamu akan dikenang sampai bila-bila....semoga cikgu tidak serik mendidik anak bangsa seperti aku .....

No comments: