MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 24 December 2010

awak dari planet mana?

Tiba-tiba aku teringat satu kejadian yang begitu melucukan aku pada 11 hb yang lalu...iaitu sewaktu aku dan suami menghadiri kenduri kawen kawan suami di Baling, Kedah....hidangan makanannyer dikatakan agak istimewa....ayam bakar....kebetulan pada masa ni aku masih dalam tempoh berpantang ....tak sangka juga....ada rezeki aku.....Alhamdulillah....kalu tak der ayam bakar tu....alamatnyer aku berpuasalah.....jamu mata aje lah......selesai jer makan....kami masuk ke rumah pengantin....tema baju pengantin sama dengan tema perkahwinan aku dulu....hitam dan putih.....tak sangka ada juga pengikut.....huhu.....selepas bersalaman....aku melangkah keluar....apabila sampai di depan pintu....aku disapa mesra oleh seorang remaja....tangannyer sambil memegang tanganku.....ramahnyer dia...hatiku berbisik....tapi aku merasa sedikit pelik....

Tiba-tiba remaja tersebut bertanya...."awak dari planet mana?".....aku terdiam...aku fikir aku tersalah dengar...sbb kadang2 aku tak berapa faham loghat Kedah....jadi aku anggap dia tanya aku datang dari mana....aku dengan blur menjawab sambil membalas senyumannyer..."dari SP....Sungai Petani..."...tiba-tiba dia tanyer lagi....."awak dari planet mana?"....aku curiga...something wrong with this girl....huhu....dia bertanya lagi....."planet zhurah ke pluto?"...aku kelu....dia bertanya lagi...."Pluto ek?"....hah...confirm tak berapa sihat....huhu...aku cuma mengangguk....bila lihat kepada pemakaiannyer....remaja ni nampak ok....cumanyer gayanyer nampak sedikit kebudak-budakan....

Ku tersenyum sorang2....macam2......kulupakan seketika peristiwa itu.....Petang tu aku dan suami pegi window shopping kat Sunway Seberang Perai.....aku yang beria-ria mengajak suami.....suami confius dengan aku....iyerlah aku masih tak berapa sihat lagi....aku kata boleh jer....hehe....sebenarnyer aku bosan asyik terperuk kat umah jer....aku membawa dua sweater...bila dah sampai kat sana....aku berjalan agak lambat....suami kata....kalah kura-kura....huhu....aku tak boleh berdiri atau berjalan lama....jadi nak pitam...jalan lima minit....cari kerusi...kira aku ni dah macam jalan-jalan cari kerusi....haha.....duduk 30 minit....pastu bila dah kuat cket jalan lagi....pastu duduk lagi....bila boring duduk....ni lah kejenyer.....snap gambar kaki orang yang berjalan.....hehe....betul2 tak der keje....jangan orang kata aku ni tak berapa sihat mental pulak dah lah.....








Lama jugak kami di sini....pada malamnyer aku menonton wayang....citer Harry Porter....best jugak...kurang2nyer hilang boring setelah hampir 2 minggu melepak kat umah....kepada suamiku tersayang....Terima kasih atas segalanyer....

2 comments:

puan oryza said...

oooooooooooo

tak sangka sy ade kawan dari planet lain;p

sy rasa budak tu terpengaruh dengan cite putera katak koootttt

HuMayRah HaYatI said...

hahaha...terpaksa mengaku lah..satgi kalu tak...dia buat macam2...hee seram gak...