MARI BACA DOA

gif islamic

Thursday 30 December 2010

Bonus akhir tahun...

Yay…..Yay….dapat gelang and rantai baru….suami kata itu sebagai bonus tahun ni….merangkap hadiah ulangtahun pertama perkahwinan....tak sangka jugak…jadi isteripun dapat bonus…ingatkan keje dgn company jer dapat bonus…hehe…Ma cih banyak2….sayang abg….



Aku pernah berkata dengan suami….aku nak trade in cincin-cincin yang tak pakai... kan dapat 2 bentuk masa kawen ari tu...so yang lama tak pakailah...bila trade in....bolehlah dapat yang besar cket....n sambil2 boleh tukar pattern yang baru….then suami offer…dia kata nak tambah cket….katanyer sian kat isteri dia….pakai gelangpun kecik jer…risau takut putus jer…huhu…nak buat mcmana…dah gian nak pakai gelang masa tu…tak kiralah kecik ke besar….janji ada…gelang tu aku beli masa awal tahun lepas kat TESCO Extra, Penang…itu pun sebab dapat duit bonus dari Ex-boss DR. Nasri…kalu tak silap masa tu aku ditemani Aini n Azi…masa tu Aini tengah giler barang kemas jugak…kira satu kepalalah dgn aku….

Hari Sabtu minggu lepas….lepas mengurut dgn Mak Lang di Bakau Tua…aku bersungguh-sungguh mengajak suami ke Kedai Emas di Tikam Batu…tak sabar rasanyer nak pakai gelang baru….memandangkan suami dah mengistiharkan bahawa bonusnyer dah masuk….haha…akupun apa lagi…tuntutlah janji…hehe…aku trade in 2 bentuk cincin, seutas rantai dan loket…total harganyer dalam RM 1800.00…wauuu banyaknyer…sedangkan harga asal hanya RM 1200.00.…lebih RM 600.00…untung juga kan…ingatnyer lepas ni…aku nak simpan dalam bentuk emas plak lah…bayangkan kalu tak silap aku hujung tahun lepas harga emas dalam lingkungan RM 117/g…tapi hari ni harga emas dah jadi RM 156/g….bayangkan kalu 10 tahun lagi…

--------------------------------------------

Satu lagi bonus...esok cuti umum sempena kemenangan pasukan bola sepak Malaysia melawan Indonesia dalam merebut Piala Suzuki....kali pertama tu....Syabas dan tahniah kepada yang terlibat...Aku bangga...Insya Allah...Malaysia Boleh...

No comments: