MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 13 December 2010

Part time househusband...

Selama dua bulan ni, suamilah yang banyak membuat keje umah seperti memasak, membasuh, mengemas...pendek kata suami jadi househusband lah.....mmmm jadi time ni lah aku bleh lepak2....rehat2......hehehe....itulah dikatakan perkongsian dalam perkahwinan....

Sebenarnyer gambar makanan di bawah dimasak oleh suami....aku tak tau ape namanyer....sebenarnyer ada banyak lagi yang dimasak....tapi semua gambar2 tu dah terdelete.....kadang2 tu tak sempat nak ambik gambar.....makanan dah abih kena baham......so tak dapatlah nak tunjuk kehandalan suamiku memasak....huhu....





Alhamdulillah....hari ni dah genap setahun umur perkahwinan aku dan suami.....aku cukup bahagia berada di samping suami penyayang yang amat memahamiku dan menerima aku seadanyer.....terima kasih atas segalanyer....tapi malangnyer kami tak dapat meraikan hari ulangtahun pertama ini memandangkan aku masih dalam tempoh berpantang....dan hari bekerja....aku sebak....tapi kita harus redha dgn apa yang telah ditentukan oleh Allah buat kita.....pasti ada hikmahnyer.....Allah menurunkan kita hujan.....kita sedih.....tapi kita tak tau selepas hujan Allah menganugerahkan kita pelangi.....

Seingatnyer aku nak bubuh video masa akad nikah.....tapi suami tak izinkan....so recycle jer lah gambar kawen dalam facebook.....harap2nyer kalian tak boring yer.....huhu.....ntahlah suami kata dia nampak bulat dalam video tu....suami kata macam nigthmare.......hehe....bukan ke abg dah cukup bulat ke......opsss....keke....jangan marah abg...apa2pun maira suka.....janji sihat....dan shumel sajer....hehehe.....


setahun yang lalu...


 kenangan selepas sesi membuka hadiah...

Tips untuk kebahagiaan suami isteri [http://feryco.com/petua-8p-ustazah-siti-nurbahyah].
Amalan atau petua dari Ustazah Siti Nur Bahyah: amalan doa selepas solat yang boleh merapatkan hubungan dan menimbulkan kasih sayang antara suami isteri iaitu:
  1. Membaca surah Al-Imran ayat ke-31 atau 
  2. Membacakan ayat ke-200 surah sama bagi mengurangkan panas baran suami
  3. Kunci kebahagiaan rumah tangga yang sebenar ialah mendekatkan diri dengan Allah, jika seseorang insan mengabaikan tanggung jawab terhadap agama, dia akan mengabaikan rumah tangga kerana jiwa yang kosong.

4 comments:

Nadiah Sidek said...

happy anniversary kak yati!

HuMayRah HaYatI said...

thanx nadiah...

Mengkuang berduri said...

selamat ulang tahun perkahwinan utk Yati... best ar ada org masak

HuMayRah HaYatI said...

ma cih k sita...

memang bestt...bolehlah rasa kelainan...kalu tak boringlah...asyik2 makan yang kita masak jer...