MARI BACA DOA

gif islamic

Tuesday 23 October 2012

Ni yang buat aku fobia...

Mmmm sekarang ni orang dok sibuk update cerita pasal hari raya qurban....aku pulak dok sibuk cerita yang tak der kena mengena dengan raya....huhu...boleh dikatakan sambutan raya kali ini agak suram....Solehah demam sejak hari khamis lagi....yang jadi bertambah teruk dia muntah-muntah...bila makan jer muntah...risau sungguh....lepas muntah-muntah dah hilang....Solehah jadi cirit -birit pulak....tak tahu apa yang tak kena kat anak umi ni...walaupun begitu pada hari raya pertama....aku dan suami gagahi jua pergi beraya....seharian jugaklah kami beraya....kira tahan jer lah dengan karenah Solehah yang tak berapa sihat....al maklumlah kalu jadi tahun depan kami akan beraya di sebelah Pahang pulak....mmm bila lagi nak berjumpa dengan saudara sebelah suami....dan hari ni suami pulak menunjukkan simptom demam...seharian tidur jer....mmmm rumah dah jadi macam wad di hospital jer....tu lah serba sedikit alkisah raya haji tahun ni...

Sebenarnyer aku cuma edit sedikit jer draft entry yang ada dalam blog ni...mmm bila aku rasa tak der mood atau idea nak mengarang....makanyer inilah kerja aku....huhu....Di sini aku ini mencoretkan secebis peristiwa yang berlaku  pada 11 Oktober yang lalu....kebakaran kecil yang berlaku di lab aku....sepanjang aku berkhidmat di sini.....kejadian ini adalah kejadian kedua berlaku....sememangnyer perkara sebegini membuatkan aku jadi fobia untuk menjalankan sesuatu ujikaji di lab....

Ketika kejadian tu aku berada di bilik instrument.....Kira-kira dalam pukul 4 lebih, tiba-tiba aku terdengar alat radas pecah...prangggg.....seperti ditolak jatuh ke lantai...aku terkejut....lantas bergegas ke lab....Senior dah berlari-lari mencapai pemadam api....api dah menjalar ke dinding...Alhamdulillah api sempat dikawal....



seluruh segenap lab dipenuhi dengan debu putih
heating mantle ni mungkin dah gelong
asap memenuhi ruang depan....sesak nafas dibuatnyer...
baju super duper senior disapa api...huhu...serammm....  



Sebenar-benarnyer akupun macam tak percaya yang aku boleh terjebak dengan dunia kimia ni...dipenuhi dengan bahan-bahan kimia yang berbahaya...terdedah dengan risiko.....kalu ikutkan aku ni memang kategori manusia yang paling penakut di dunia....ntahlah...mungkin dah ditakdirkan Allah....semoga Allah melindungi aku....


*p/s: Selamat hari raya aidil adha kepada semua pembaca blog ni yang beragama islam...







No comments: