MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 5 April 2013

Terserlah kecomelan Solehah bila pakai cekak rambut pink....

Waaa...hari ni hari Jumaat...syoknyer....esok cuti....setelah melalui hari-hari dalam minggu ni....aku terasa stress sangat-sangat....nak kata sebab keje yang agak berlambak pun tak jugak...biasalah tu....nak kata jalan jem...boleh tahan gak jemnyer.....

Entahlah mungkin juga aku terkejut.....aku berhadapan dengan kejadian kemalangan yang berlaku pada hari rabu yang lalu....yang mana aku menyaksikan bagaimana mangsa mengelupur kesakitan untuk beberapa minit kerana tersepit di bawah tayar belakang kereta....aku lihat bagaimana kasih si ibu (pada anggaran akulah) menjerit-jerit meminta tolong supaya menyelamatkan anaknyer yang tersepit....aku lihat semua tu di depan mata aku....jika aku cepat beberapa minit mungkin aku juga akan terlibat dengan kemalangan tu....

Ya Allah....Allah amat menyayangi aku.....sampai sekarang aku masih tertanya-tanya apakah nasib si gadis malang itu....sama ada dia masih hidup ataupun tak....begitu besar dugaan Allah bagi ujian kepada mereka....Bila terfikirkan kejadian tu, aku jadi lemah....

Ya Allah...Kau kuatkan diriku....jauhkan aku dan keluargaku dari mala petaka yang maha dashyat...tak terdaya aku nak harunginyer....sesungguhnyer aku adalah hambaMu yang lemah.....

Mmm...lupakan sekejap cerita yang sadis tu, ni nak cerita pasal Solehah...Anak dara umi yang sorang ni pantang tengok orang bersolek pasti dia nak join dua tiga kaki...hehe...umi ni normallah Solehah kan gegirl...satgi Solehah suka pakai macam boboy kang...umi gak yang sakit kepala...huhu....

                   


Solehah dah pandai buat muncung itik ek..hehe...



Cekak rambut yang Solehah pakai tu sebenarnya Mak Lang Zie nak bagi kat Mak Long...tapi sebab Solehah datang duduk kat depan masa Mak Lang Zie dok sibuk nak menyolek Mak Long.....makanyer Mak Lang Zie letaklah cekak tu kat kepala Solehah......mmmm.....terserlah kecomelan Solehah....comellah untuk beberapa minit....lepas tu bila dah bosan dia buanglah....mmm apalah anak umi....

*p/s: Pagi tadi Solehah kutip sisa biskut yang ada atas meja...lepas tu Solehah buang kat dalam sinki....mmm rajinnyer anak umi...mmm...tak sabar nak tunggu anak umi ni besar.....boleh tolong umi buat keje rumah...hehe...




No comments: