MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 14 February 2011

Mengimbau kenangan 13 tahun dahulu...

Dah alang2 datang ke Keratong 9 sempena adikku Daus bertunang seperti yang aku ceritakan pada entry ni....aku mengajak suami supaya singgah sebentar di sekolah lama aku di Keratong 10....Sek Men Keb Perantau Damai (SMKPD).....
Banyak kenangan terabadi di sini....kenangan kena marah dengan cikgu....kenangan kena tinggal bas...kenangan bas sekolah rosak......kenangan merentas desa......macam2....huhu....rindu plak rasanyer pada masa tu...






Semasa aku bergelar pelajar matrik dan ijazah di USM....aku kerap dihujani soalan dari kawan-kawan...mereka menanyakan aku belajar di sekolah mana...semuanye meneka aku ni dari MRSM....aku dengan slumber menjawab...."ala dari sekolah biasa2 jer...sekolah budak tak terror"....

Aku cukup bangga bergelar pelajar dari sekolah seumpama ini....cikgu-cikgu aku dulu gigih membuat kelas tambahan...tanpa mengenakan sedikitpun bayaran....almaklumlah....student macam aku ni manalah ada duit...Alhamdulillah...aku berjaya walaupun result SPM aku tak sepower mana...hehe....tapi Allah bagi peluang kepada aku untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi....

No comments: