MARI BACA DOA

gif islamic

Wednesday 16 February 2011

Sebelum Cahaya...



Bila kuterdengar lagu ni....aku pasti akan teringat pada suatu peristiwa yang berlaku di suatu masa dulu.....sekitar tahun 2008...kalu tak silap masa tu bulan 4....suami ke luar negara atas urusan belajar....selama 3 bulan aku tidak menerima sebarang berita dari suami....kata suami...dia cuba call aku....tapi tak dapat...hanya gambar2 jer yang menjadi penemanku masa tu....huhu...

Ini ialah gambar2 yang menjadi tatapan aku....gambar suami zaman kanak2 ribena dan zaman kurus....hehe...







Masa tu....Dugaan demi dugaan datang menduga....tak sampai sebulanpun suamiku pegi....ada orang datang merisik aku....orang dekat rumah jer...serba-salah dibuatnyer....nak terima....rasa bersalah sebab aku dah berjanji dengan suami....nak tolak...takut merosakkan hubungan kejiranan mak dan ayahku....huhu....last2 aku KIV dulu....mungkin jodoh aku dan suami kuat...    


Bila aku terdengarkan lagu SEBELUM CAHAYA...aku pasti juga akan teringat saat aku bersama geng2 lab ke Sabah...menghadiri seminar di UMS selama seminggu...tetapi aku dan husna ditahan di sana untuk seminggu lagi untuk menjalankan penyelidikan herba...




Segala kepayahan dan keperitan yang dilalui akan menjadi kenangan yang indah buat kita....memanglah kita terasa perit tetapi apabila kita berjaya mengatasinyer....kita akan rasa kemanisannyer...percayalah apa yang berlaku kepada kita...pasti ada hikmah sebaliknyer....




2 comments:

ROSE EDANIZA said...

kalo dah jodoh x kemana.......

HuMayRah HaYatI said...

hehe...betul3...