MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 28 February 2011

Tinggalan Tsunami...

Dalam perjalanan aku dan suami ke Pasar Bisik di Kuala Muda...aku melalui kawasan yang pernah dilanda Tsunami pada suatu ketika dulu...kira-kira 7 tahun yang lalu...hoho....cepatnyer masa berlalu kan....rasa macam baru semalam jer kejadian tu berlaku...

Rumah-rumah penduduk kampung yang rosak dilanda tsunami dipagar dan dijadikan sebagai Muzium Tsunami...bagus jugak buat macam tu...at least manusia akan sentiasa berwaspada dengan peringatan Allah SWT...manusia kan pelupa...tambah-tambah insan seperti aku...hehe....Suami aku selalu gelarkan aku Dorry....iaitu watak dalam Filem "Finding Nemo"....kawan kepada ayah Nemo....gara-garanyer aku ni mempunyai daya ingatan yang sangat pendek....kira macam ikanlah....haha...boleh ke macam tu...




Sampan2 nelayan yang rosak disusun







Maaflah yer gambar-gambar aku snap tak berapa jelas....aku hanya mengambil gambar dari kereta...Sebenarnyer ada banyak lagi rumah-rumah yang rosak....Jika aku ke sini lagi....aku cuba dapatkan gambar yang lebih cantik....ataupun kalau kalian berminat....bolehlah datang ke sini....hehe....

Permandangan di sini memang cantik...tetapi kepada sesiapa yang takut dilanda badai...jangan berumah di tepi pantai....hehe....



Permandangan di Pulau Sayak....



No comments: