MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 11 April 2011

Baju buah cempedak...

Ehhh....buah cempedak pun ada baju ker....hehe....sebenarnyer ia dipanggil Sarung cempedak atau ‘breadfruit sock‘...Ia adalah kaedah tradisional untuk melindungi buah dari serangga yang dibungkus sampai matang dan sedia untuk dikutip.

Macam nilah rupenyer....





Ini adalah aktiviti aku pada hujung minggu lepas....ketika menziarah tok wan sebelah suami di Kg Bukit Kechil...sebenarnyer itu bukan tujuan utama aku dan suami ke sini....kami ingin menghantar buah tangan yang kami beli ketika bercuti di SARAWAK minggu lepas....mama dan ayu pun ikut sekali....

Tatkala berbual-bual di bawah pokok...Ngah Ani (Mak Saudara Suami sebelah ayah cot) sambil menganyam sarung buah cempedak....katanyer kalu tak balut buah cempedak ni....alamatnyer tak merasalah nak makan buah cempedak....Mama berminat....pada mulanyer aku hanya melihat dari jauh....eh macam best pulak....

Aku pun cuba buatlah....berpeluh jugak....Alhamdulillah percubaan pertama aku berjaya...hehe....




Inilah baju buah cempedak yang aku hasilkan....hehe....jikalau sape-sape berminat....bolehlah order....huhu....ada masa ker....hehe....


 


No comments: