MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 3 April 2011

Catatan perjalanan 1: Percutian di SARAWAK

Tema percutian kami kali ni adalah relaks dan santai.. tak mau rush2..Barulah kena dengan konsep percutian.. huhu..

2 April..
Tepat pukul 7, bertolak dari SP.. aku meminta bantuan Ibrahim utk menghantar aku dan suami ke airport dan menjaga kontot (nama manja kete) sepanjang ketiadaan kami..kami diselubungi sedikit sedih sebab nak berpisah.. kami tak pernah berpisah lama dengan kontot..huhu..boleh ke macam tu dengan kete pun ada feel.. I'm normal ok.. hehe..

Tiba-tiba bila nak masuk penang bridge.. suami perasan ada yang tak kena pada tayar kete.. lantas suami membelok kete ke tepi dan berhenti.. suami dapati tayar kete dah flat.. pancit rupa2nyer.. yang menambahkan tragis kejadian tu, hujan renyai-renyai pulak turun..disebabkan tema percutian ni adalah relaks dan santai.. jadi pelan2 suami tukar tayar.. Kali ni suami aku betul2 menjadi hero aku..hehe..



Tayar spare kecik jer.. hehe.. macam lawak plak.. Mmm kontot ni buat hal...taulah sedih nak berpisah.. ala kejap jer..

Alhamdulillah aku dan suami sempat sampai di airport penang..setelah 2 jam dalam flight aku selamat sampai di airport Kuching.. check in di Tune hotel area waterfront dan berehat seketika..

posted from Bloggeroid

No comments: