MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 1 January 2012

Hari terakhir 2011

Hari ni adalah hari pertama 2012 dan entry ni merupakan entry pertama untuk tahun 2012....tetapi menceritakan kejadian yang berlaku pada hari terakhir tahun 2011....hehe....amacam dah masuk tahun baru ni...dah tentu kalian bersemangat untuk mencapai target dan azam baru kan?....betulkan?...huhu....

Kalu korang nak tau....aku ni tak pernah ada azam untuk tahun baru....huhu....cuma prinsip aku....aku cuba nak jadi lebih baik, lebih cemerlang, lebih alim, dan lebih sihat dari semalam....yang lebih lebar (gumuks) tu tak maulah....hehe.....tapi sekarang aku masih belum pasti adakah aku ni lebih baik, lebih cemerlang, lebih alim, atau lebih sihat dari semalam...tetapi yang pasti....aku menjadi lebih lebar....haha....Astagfirullah al azim bila aku ni nak berubah...huhu....

Semoga kalian berjaya mencapai azam yang tahun lepas....kalu yang tak tercapai lagi....sila2lah sambung perjuangan untuk tahun ni....yang penting....jangan fed up...teruskan usaha, berdoa dan bertawakal....insya Allah....Allah akan membantumu....aiseh berceramahlah pulak...hehe...ingat mengingati sesama kita....tak salah kan?

Sebenarnyer semalam kami bertiga (aku, suami dan anakku yang comel, Solehah) pegi makan kenduri di Perlis...Azizi....kawan sekerja suami....pertama kali berjalan jauh selepas abih pantang....memang excited....al maklumlah dah lama asyik terperuk kat umah jer...hehe....


Solehah buat muka blur...
mungkin tertanye-tanyer...
umi & baba nak bawak g jalan kat mana ni...


Dah alang-alang sampai kat Perlis ni...apa lagi menyhopping ler....kami pergi berkonvoi ramai-ramai bersama kawan2 sekerja suami....4 famili....Suhardi, Jamil, Pak Njang Husni....memang best....siap ada walkie-talkie lagi...memang gerenti tak berpecah...memang kami berjalan sakan....


Lokasi persinggahan kami semalam:

  1. Rumah kenduri di Perlis.
  2. Padang Besar - Aktiviti shopping2.
  3. Wang Kelian - juga aktiviti shopping
  4. Kuala Perlis- makan ikan bakar.
  5. Alor Setar - tengok bunga api.
Lebih kurang pukul satu baru sampai umah.....dashyat tak dashyat....huhu....


Inilah hasil barangan yang di shopping....untuk aku jer lah...yang lain ada lagi....hehe...ni yang makin bersemangat nak menempohi alam pekerjaan yang amat mentensenkan...haha...terima kasih kepada suamiku kerana menghadiahkan beg dan sandal... :-)




*p/s: Hari Jumaat minggu lepas boss dah call lah...siap bagi projek yang aku kena settle...memang spoil mood   sungguh...huhu....


No comments: