MARI BACA DOA

gif islamic

Thursday 17 March 2011

Seni apa yer...entahler....

Tatkala boring duduk kat umah....suami kerja shift petang....nak mengarang proposal...idea pula seakan kering... mmmm apa lagi berblogging jer lah...ntahlah sebenarnyer nak berblogging pun rasa macam tak der mood....dua-tiga hari ni ladtop aku asyik tersadai jer kat atas meja....tiba-tiba jer jadi malas nak update blog....huhu....ntah apa penyakit aku ni...nak buat apa-apa kerja pun malas...

Namun untuk melihat blogku update...aku gagahkan diri jua....

Entry ni berkisar tentang diri dan sekeliling aku...haha...mestilah...inikan blog aku....hehe....apalah....jangan marah....saja nak buat lawak....sambil-sambil mencari mood aku untuk mengarang....

Aku teringat suatu perbualan antara aku dan suami...ketika itu kami baru jer bergelar pengantin baru...masing-masing masih belum mengetahui semua nilai potensi dan keperibadian yang ada dalam diri masing-masing...iyerlah masih malu...tapi itu dululah....kalu dulu...kentut pun tak berbunyi...tau-tau jer ada bau....huhu....tapi sekarang....pung...pang...pung...pang.....masing-masing buat selamba badak jer...hehe.... :-D

Ketika itu kami di dalam perjalanan balik SP dari Penang....tiba-tiba suami bertanya sambil jari-jemariyer menekan-nekan ibu jari tanganku ke belakang, "Maira ada seni apa-apa ke.."...Aku pelik..."nape abang tanya macam tu"....Suami menyatakan bahawa ibu jariku boleh dibengkok ke belakang sehingga 90 degree..selalunyer orang sebegini mempunyai kelebihan seperti melukis, bermain alat muzik dan banyak lagi...setelah mendengar huraian yang panjang lebar...Selamba aku menjawab...."Seni apa yer...entahler....kalu mak....memanglah terror melukis...."....

Aku ada simpan satu lukisan potret yang dilukis oleh ibuku...hampir sebelas tahun aku menyimpannyer...aku begitu kagum dengan kelebihan ibuku melukis dengan hanya menggunakan daya imaginasi tanpa perlu ada objek atau berada di tempat kejadian....tetapi malangnyer kelebihan melukis itu tidak menurun kepada aku dan anak-anaknyer yang lain...     


Potret ni hanya imaginasi ibuku...tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang mati...





No comments: