MARI BACA DOA

gif islamic

Monday 19 December 2011

Aku di usia 30


Dah bergelar umi...

Sebenarnyer baru jer memasuki usia 30.....lebih kurang 5 bulan macam tu....makin tua dah aku....dah berubah angka depan pun.....huhu....aku dapat rasakan tahap kelupaan aku semakin bertambah......matapun semakin kabur....dah tahap wajib kena pakai spek mata....huhu.....kalu dulu kena hujan....tak der ape2....tapi sekarang kena sikitpun dah rasa nak demam.....huhu....Allah dah tarik nikmat sikit demi sedikit.....terasa umur semakin pendek....Ya Allah...Kau berkatilah umur aku..... 

Untuk catatan diari hidupku....aku menghadapi dugaan yang agak hebat di usia 30...masa ni aku pregnant 6 ke 8 bulan....peritnyer hanya Allah jer yang mengetahui....baru tahu life is not easy....kena redha dengan apa yang Allah tentukan buat kita....mesti ada hikmah disebalik kejadian....sesungguhnyer Allah yang lebih mengetahui apa yang tersembunyi....


Pertama : Tahu ada orang sabotaj

Kedua : Ayah meninggal 3 hari sebelum besday

 Ketiga : Dua bulan kemudian, Tok ki turut mengikuti jejak ayah 

Keempat : Aku kena ragut

Kelima : Bapa saudara masuk ICU

  

Tapi Alhamdulillah, selepas Allah turunkan hujan Allah hadiahkan aku dengan kehadiran pelangi yang sangat indah....Thank you Allah....


Bergelar umi kepada Iman Solehah

Permohonan untuk jadi pelajar tua diluluskan....
mudah2an permohonan scholarship diluluskan... 




Mudah-mudahan Allah mempermudahkan segala urusan hidupku....Ameen.... 


2 comments:

Nadiah Sidek said...

bila masa kak yati kena ragut?? masa tu kak yati tengah pregnant ke?

kak yati nak sambung phd ek?

HuMayRah HaYatI said...

iyer tengah pregnant...kalu tak silap masa tu kak yati dah masuk 8 bulan...kak yati jatuh meniarap..kena tahan wad jugaklah 1 hari...tapi Alhamdulillah tak der ape2..

Insya Allah...plan tu macam tulah...mintak2lh Allah permudahkan....doakan kak yati yer...