MARI BACA DOA

gif islamic

Tuesday 6 December 2011

Dah macam kaki gajah da....

Seawal kandungan aku berusia 6 bulan, aku mengalami bengkak kaki atau edemaKaki bengkak ni sebenarnya disebabkan oleh lebihan air di dalam badan sewaktu mengandung. Apabila kandungan aku mencecah 9 bulan bengkak kaki menjadi bertambah kritikal....hinggakan aku rasa sakit apabila nak bengkokkan kaki....terutamanyer masa solat....aku tengok kaki aku sendiripun jadi seram...huhu....kembung semacam jer....dah jadi macam belon.....jangan pecah sudah lah.....hehe....walaupun begitu bacaan tekanan darah aku selalu normal dan urin aku juga tiada gula atau protein....huhu....pelik gak....mungkin pembawakan budak... 


Saiz selipar jadi saiz 8...biasanyer saiz 6...huhu...


Tiap kali bila berkunjung ke klinik kesihatan, para-para nurse pasti akan tegur dan mereka menasihati....jangan berdiri atau duduk terlalu lama, bila tido tinggikan sikit kaki (letak bantal di bawah kaki), banyakkan berehat dan macam2 lagi sampai dah naik muak aku dengar....sebab apa...bila aku buat semua tu....tak der perubahan pun...bangun2 pagi aku tengok kaki aku tetap macam tu....huhu....


Seingat aku bila aku berehat giler2 di hospital seperti yang diceritakan dalam entry Tak sangka cuti awal barulah bengkak kaki aku surut....takkanlah aku nak tido jer....hish....hish...hish....tak boleh....tak boleh....tak boleh....silap2 haribulan kat lain plak yang naik....


Ada sekali tu masa window shopping aku ada terberkenan satu sandal ni...bila aku cuba pakai...tak boleh masuk da...padahal dah saiz 8...huhu....tak pasal2 kena cancel....betullah macam suami kata....masa pregnant tak boleh beli kasut....huhu...


Bengkak kaki aku surut selepas aku bersalin seminggu....itupun setelah 3 kali mengurut dengan Mak Jah....



2 comments:

puan oryza said...

kak yati!!! kaki kak yati bengkak sampai mcm ni skali ke??? takut nye!! mesti sakit kan?? sy penah kena sebab alergik dulu, tp xde la sekembang ni.. tupun dah sakit sgt2...

HuMayRah HaYatI said...

iye...memang teruk bengkaknye...huhu...sakit x tau nak citerlah...solatpun duduk atas kerusi jer...