MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 30 December 2011

Telor kicap jer



Suatu petang, terjadilah perbualan antara seorang isteri dan suaminyer menerusi telefon:

Isteri: Abg nak makan lauk ape petang ni? Bleh maira masakkan..
Suami: Goreng telor cukuplah....
Isteri: Nak masak macamana...telor dadar ke....telor mata kerbau ker...bistik ke..(dalam hati si isteri berkata macamlah rajin sangat aku ni...haha...)
Suami: Telor kicap jer...
Isteri: ok. no problem...(macam tau-tau jer aku malas nak masak...hehe)

Sebenarnyer dialog di atas adalah perbualan aku dan suami....hehe...saje ubah stail...kalu sama jer takut pembaca boring plak nanti....(macamlah ada orang baca...SS jer aku ni...)

Telor kicap merupakan salah satu makanan kegemaran suami....selama dua tahun melayari bahtera bersama suami...suami jarang demand makanan yang macam2...kalu demand pun benda yang simple2 jer....seingat akulah....aku yang demand nak makan macam2....huhu...

Kata suami....walaupun masakan tu simple tapi sedap sebab isteri yang masak...mungkin suami tak nak menyusahkan aku....iyerlah akukan bekerja, nak kena buat keje rumah lagi....dan skrg ni bertambah lagi dengan kehadiran Iman Solehah...mmm...bagi aku pulak...tak kisah...itu dah menjadi tanggung jawab aku sebagai isteri dan ibu....aku akan buat selagi ada kudrat...kalu tak larat aku terdampar jer lah...huhu....Syukur kepada Allah kerana mengurniakan aku anugerah yang paling indah....

Semalam adalah episod terakhir drama tv3...Tentang Dhia....aku cukup terkesan dengan jalan ceritanyer....endingnyer yang agak berbeza dari drama2 lain....kira unexpectedlah....aku kagum dengan kekuatan cinta isteri terhadap suaminyer....aku akan cuba untuk menjadi isteri yang terbaik buat suamiku....menjadi isteri, teman, penghibur dan penasihat untuk suami....Aku akan abadikan diriku untuk suamiku kerana Allah....Semoga Allah mempermudahkan aku....Ameen....

Jom layan lagu tema drama Tentang Dhia....Dhia untukku nyanyian Adi Putra...




No comments: