MARI BACA DOA

gif islamic

Tuesday 14 February 2012

Dengan masalah ini....

Perjalanan hidup yang berliku-liku....


Aku selalu jadi lemah bila berhadapan dengan situasi macam ni....masalah yang tak pernah selesai...tiada jalan keluar....kalu boleh buang dah lama aku buang....tapi tak boleh....huhu....apa yang aku nampak hikmahnyer dari masalah yang membelenggu aku ni...aku mendapat semangat untuk memajukan diri ke peringkat lebih tinggi....

Alhamdulillah....aku bersyukur.....

Kini....bila masalah ni datang lagi.....aku jadi bertambah lemah.....seakan kehabisan tenaga...aku seakan tidak mampu mengawalnya lagi....aku dah penat....Ya Allah....aku tahu bukan mudah nak mendapatkan syurgaMu.....bantulah hambaMu ini....aku tahu kita tak boleh merunggut dengan apa yang Allah takdirkan kepada kita....aku buntu....aku fobia....macamana aku nak hadapi masalah ni lagi....tapi dengan masalah ni....Kau telah memberi aku insan yang terbaik untuk memimpinku....terima kasih suamiku....

Alhamdulillah...aku bersyukur...

Dengan masalah ni.....membuatkan aku bertekad untuk buat yang terbaik.....cuba menunaikan hak-hak kepada yang berhak....

Dengan masalah ni.....membuatkan aku takut jika aku jauh dari hidayahMu....Ya Allah....

Terima kasih Ya Allah....kerana dengan masalah ni....aku diberi peringatan bahawa aku adalah insan yang lemah....dan tidak punya ape-ape....semuanyer adalah hakNya....

 

No comments: