MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 12 February 2012

Solehah sakit mata...

Kesian anak umi....


Pada pagi hari Khamis, 9 hb Febuari....Solehah lambat bangun...biasanyer pukul 6.30 pagi dia dah bangun...aku sedikit pelik...kenape anak umi ni...ketika kejutkan dia untuk mandi...selalunyer  aku akan mandikan Solehah sebelum hantar ke nursey....aku dapati terdapat banyak tahi mata menempek di kelopak matanyer...yang menyebabkan Solehah sukar membuka mata....huhu...

Semasa mandikan Solehah...Solehah menggigil....aku masih tak perasan yang Solehah demam....sebab badannyer tak terasa panas....lepas tu aku hantar Solehah ke nursery seperti biasa...disebabkan aku dan suami rasa tak sedap hati....suami meminta aku menelefon nursery untuk menanyakan perihal Solehah...pengasuh Solehah yang aku panggil Kak Intan berkata Solehah ok...dan matanyer masih seperti pagi tadi....dan dia meminta kebenaran untuk menitiskan susu ibu ke dalam mata Solehah....dia menyatakan itu adalah petua orang dulu-dulu untuk menghilangkan sakit mata....aku terkejut...bior betul...bila aku surf internet...memang betul...huhu...memang hebat sungguh khasiat susu ibu ni....

Petangnyer sewaktu pulang dari nursery...badan Solehah semakin panas...suhu badan menjangkau 37.7 degree dan bengkak mata semakin teruk dengan matanyer merah sedikit...aku dan suami decide bawa Solehah pegi klinik pakar kanak2....Klinik Hacharan....

Alhamdulillah...setelah memberikan ubat demam dan sakit mata kepada Solehah....demam Solehah makin menurun dan bengkak matanyer pun surut sedikit...lega...aku hampir2 nak ambik EL....

No comments: