MARI BACA DOA

gif islamic

Thursday 23 February 2012

Educated try...




Tergiang-giang kata2 SV kepadaku semasa perbincangan pada pagi semalam..."Saya nak educated try"....

mmmmm......aku diam berfikir sejenak....

Mungkin prinsip "Try and error" yang selalu aku guna pakai sebelum ni tak relevan untuk buat research....menurut SV...sebelum kita mencuba sesuatu...kita hendaklah mengetahui keseluruhan sesuatu perkara itu...adakah ia boleh menghasilkan sesuatu perkara sebagaimana yang kita mahu....jika tidak kita akan rugi masa, duit, tenaga, chemicals, dan macam2 lagi...

Selama ni, aku suka "Try and error" dalam apa-apa pun...kecuali masakan yang aku masak....sebab aku takut rasa makanan tu akan jadi scary...huhu....

Bila benda tak jadi seperti yang diharapkan....barulah terhenggeh-henggeh nak mencari faktor penyebab kegagalannyer...so memang ada betulnyer apa yang SV kucakap...

Aku tak nafikan yang aku ni sedikit pemalas nak baca the whole story....aihhss....nak kena ubah ni....hehe.....biasanyer bila aku baca....aku rasa macam faham sikit2....terus aku buat conclusion...without further investigations...

No comments: