MARI BACA DOA

gif islamic

Wednesday 26 January 2011

Bola! Bola! dan Bola lagi….

22 Jan 2011…

Petang…
Alhamdulillah petang tadi aku dan suami sekali lagi beriadah kat taman seperti minggu lepas…nampak gayanyer suami aku betul2 bertekad nak kuruskan badan (walaupun kadang2 suami suka ambik makanan2 aku…huhu….)….mudah2an juga untuk minggu2 seterusnyer…suami ada mengajak aku menyertai Penang Star Walk pada hujung tahun ni…waaa ini sudah bagus…kata suami cukuplah stamina dengan latihan yang dilakukan setiap hujung minggu…sebenarnyer aku suka join dalam aktiviti sebegitu…at least...aku boleh tau tahap stamina aku macamana....Seingat aku dalam tahun 2009....masa tu geng2 Husna ada join Marathon Penang Bridge...tapi aku tak de kesempatan dan takut tak cukup stamina…kalu tak silap masa tu aku sibuk dgn writing thesis master…

Malam…
Suami mengajak aku menemaninyer menonton bola di kedai mamak…Arsenal lawan Wolves….suami adalah peminat fanatik Arsenal…almaklumlah…kat umah tak der TV...terpaksalah menumpang TV kat kedai…huhu…untuk menghilangkan perasaan boring…aku dengan slumber badaknyer membawa buku….sambil2 menulis something untuk blog…(alangkah bagusnyer kalu aku ada miniladtop…).


 
Aku bukan antibola…cumanyer aku malas nak tengok…satgi bila dah naik syiok…susah plak…nanti tak pasal2 aku plak yang ter“over” dari suami..huhu…Jangan tak percaya..aku pernah menyertai persatuan bola sepak…masa tu zaman matrik sekitar tahun 1999-2000… coach yang mengajar ketika itu…adalah lecturer fizik aku kebetulan pulak dia tu hensem…hehe…sabo aje lah…Semasa bermain di padang aku bertindak sebagai penyerang…Coach aku berkata kami bermain teruk macam anak ayam mengejar makanan…bersepah…huhu…yang lawaknyer ketika berlatih menyepak bola…boleh plak kasut aku terpelanting…haha…dah tau kasut longgar…tak nak ikat kuat2…huhu….tak pasal2 malu….kui..kui…kui….sebenarnyer bukannyer mudah bermain bola sepak…kena ada skill…dan yang penting…ia amat memenatkan kerana kita kena berlari-lari mengejar bola di kawasan padang yang agak luas…

No comments: