MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 7 January 2011

Kenangan 3 tahun yang lalu....

Di halaman masjid inilah aku dan suami bertemu buat kali pertama....pada tiga tahun yang lalu....iaitu pada 6 Januari 2008.....ketika itu aku bersama kawan-kawan seperjuangan....masa tu aku, aini dan azi menemani kak ari membawa adiknyer (aku tak berapa ingat namanyer) berjalan-jalan di sekitar Penang....pada mulanyer aku enggan ikut....tapi disebabkan k ari mempelawa kami bertiga.....jadi kami rasa segan nak menolaknyer.....plan asalnyer aku nak pergi shopping tudung kat Bukit Jambul...mungkin dah ditakdirkan aku bertemu jodoh di sini....

 Halaman Masjid Terapung Batu Feringhi

Detik perkenalan aku dan suami bermula dari insiden tayar kereta k ari pancit....pada masa tu....kami berlima berhenti singgah solat di Masjid Terapung Batu Feringhi....seusai solat....kami baru perasan bahawa tayar kereta tak der angin...rupa2nyer tayar pancit....huhu....macamana nak buat ni?...k ari pun cuba menelefon kawannyer meminta bantuan....namun gagal sebab kawannyer ada hal yang tidak dapat dielakkan...memandangkan kami semua kaum hawa....so tak pandailah nak tukar sendiri...agak lama kami memilih orang untuk meminta pertolongan....kebanyakan pengunjung di situ datang bersama keluarga....tak sampai plak hati kami nak susahkan mereka....tunggu punya tunggu....aku terlihat seorang jejaka yang shumel berjalan menuju ke keretanyer....aku kira dia berseorangan....lantas tanpa berfikir panjang akupun melambai tangan ke arahnyer....kawan2 ku yang lain malu-malu....aaaahhhh....pedulikan malu.....aku tak mau dok bertapa kat sini....

Jejaka tersebut seperti tidak percaya aku memanggilnyer....maybe dia pelik....iyerlah kami tak pernah mengenali antara satu sama lain....setelah beberapa kali aku melambai....barulah dia datang bersama kawannyer....kami menerangkan hajat kami...maka sesi perkenalan pun bermula.....mereka memperkenalkan diri....jejaka yang aku panggil tadi....merangkap suami aku sekarang namanyer Hadi...dan kawannyer Hidayat....

Sebenarnya yang menjadi hero masa tu adalah Hidayat....dia yang menukar tayar dan dibantu oleh suami.....kesian jugak lah....dah lah masa tu hujan gerimis....pada masa tu aku tak berani memandang muka suamiku....serius semacam....mungkin kami telah merosakkan perancangan mereka untuk berjalan makan angin di Batu Feringhi...huhu....maafkan kami....

Setelah selesai, bermulalah perjalanan kami....



Kenangan di Pantai Batu Feringhi...dari kiri...azi...k ari...adik k ari dan aku....aini jadi photographer....
 

2 comments:

ibu amin mursyidi said...

how sweet.... jodoh sebab kereta pancit... semoga jodoh yati berpanjangan selamanya....gambaq kat bawah tu cam kumpulan nasyid plak nu....

HuMayRah HaYatI said...

hehe...macam dalam novel plak...:-)Ameen...mudah2an sampai akhirat...

haha...kumpulan nasyid versi campur...