MARI BACA DOA

gif islamic

Wednesday 19 January 2011

Harapnyer masih belum terlambat...

Tiba2 pada petang isnin iaitu 17 hb yang lalu ...kebetulan suami cuti ganti sempena hari keputeraan sultan Kedah.....akupun saje menggatal cuti.....haha......suamiku beria-ria mengajak aku pegi jogging....aku terkejut....bior betul....kalu sebelum ni....susah benor aku nak ngajak pegi jogging.....mmmm.....akupun tumpang syok ler.....Kami berjogging di taman yang berdekatan dgn rumah....di Bandar Perdana....




Aku risik2 tanya kpd suami....kenapa tiba-tiba nak jogging....mesti ada sebabnyer.....then suami akupun cerita....ada kawan2 yang satu tempat keje menegur suami...."eh! badan hang nampak semakin besarlah.....isteri hang pun sama gak"....aku memotong...."aik....hello...hello...hello.....apsal nama maira pun naik sekali.... bila masalah kawan abg tu tengok maira....sajer lah tu tambah2.....huhu....."

Suami kata..."Harapnyer masih belum terlambat utk kita mengubah lifestyle...belum tua dah ada macam2 penyakit....abg nak kita masih segak dan kuat walaupun masa tu nanti kita ada ramai anak"....aku mengiyakan dan berkata....."Waaaa....bagus3....i like....hehe....At lease...Better than nothing, betulkan?"....
 



Pada mulanyer aku berjalan beriringan dengan suami.....tapi lama2 aku ditinggalkan jauh di belakang....stamina aku pun dah kurang....lama tak buat senaman....bayangkanlah kasut sport aku pun dah berhabuk.....


 










Suami siap request lagi dgn aku....kalu dia dapat turunkan berat badan kpd berat ideal....dia nak aku hadiahkan 1 set sportrim kereta dan tukar keempat2 tayar kereta....huhu....demandnyer....tapi tengoklah boleh capai ke tak.....harap-harap jangan hangat2 taik ayam sudahlah....hehe....jangan marah yer abg.....

No comments: