MARI BACA DOA

gif islamic

Friday 7 January 2011

Kemaafan dendam yang terindah


Macam tajuk lagu lah plak…hehe…sory yer Aishah….pinjam sekejap….hehe…..Aku jarang meluahkan emosi melalui blog…aku takut mengoreskan hati sesape…tapi kali ni aku ingin mencoretkan sesuatu yang terbuku di dalam hatiku…

Ntahlah sekarang ni aku menjadi begitu sensitive sehinggakan mudah menitiskan air mata…Aku begitu menjaga hati-hati orang sekeliling aku….apabila bercakap…aku cuba menggunakan selembut bahasa dan sehalus suara….tak mau mereka yang berada di sekelilingiku terasa….tapi tak tahulah plak kalu ada yang terasa dek kekasaran aku.....maafkanlah kerana ketidaksengajaan aku....

Ada beberapa orang disekelilingiku…tega2nyer bercakap kasar….menengking aku…rasanyer dah lama aku bersabar....jika tidak disebabkan syariat agama....dah lama aku quit....tapi disebabkan tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi....aku terpaksa bertahan......tapi ntahlah.....aku cuma manusia biasa yang punyai perasaan....bagi aku…tak perlu bercakap kasar untuk menyatakan apa yang tidak puas hati…kita adalah manusia bertamadun….tatkala ini…aku cuba mengelakkan air mataku daripada jatuh ke bumi….tiada gunanyer membazirkan air mata semata-mata utk orang yang seperti mereka….tak der maknanyer…biarkan mereka…mudah2an Allah mengubah hati mereka….dan biarlah Allah sahaja yang membalas setiap perbuatan mereka…

Kita tak akan dapat memuaskan hati semua orang….apa2pun buat yang terbaik….dan selebihnyer berserah kepada Allah S.W.T….

No comments: