MARI BACA DOA

gif islamic

Sunday 16 August 2009

Kuliyah Tafsir DR. DANIAL

Aktiviti rutin aku pada setiap hujung minggu..jika tiada y menghalang..jika kalu aku berjaya melawan makhluk Allah yang bernama SYAITAN..Sampailah aku ke Kuliyah tafsir DR. DANIAL ZAINAL ABIDIN..aku begitu mengagumi DR DANIAL..apbila beliau menyampaikan ceramah..beliau begitu bersemangat..diberikan contoh2 dan juga diselitkan dgn lawak jenaka (hehe)..sedikit sebanyak membuatkan aku sedar y DUNIA hanya sementara..tempat bermain dan sebagai alat ke AKHIRAT..

Di sini baru aku tau bahawa penekanan pemahaman wahyu ALLAH iaitu al-Quran dalam hidup kita amat penting..bukan sekadar membaca..tapi perlu memahami..memahami isi al-Quran tidak boleh dilakukan menggunakan akal fikiran sahaja..tapi memerlukan rujukan dan huraian dari pakar-pakar tafsir..dengan itu saya mengambil inisiatif utk menghadiri majlis seumpama ini..

Di sini, saya ingin berkongsi dgn sahabat-sahabat blog ini..jika ada kelapangan..saudara-saudari bleh layari blog minda super bagi men'download' kuliyah tafsir yang disampaikan oleh DR. DANIAL.

2 comments:

-NS- said...

that's so true.. kita dah syok main sampai lupa our creator dan matlamat dihidupkan..thanks for sharing the kuliah with us..:)

HuMayRah HaYatI said...

Sama2..itu hanya sumbangan yang kecil dari saya..untuk mperingatkan diri saya sendiri..kdg2 kita ni sebagai manusia mmg mudah lupa..