MARI BACA DOA

gif islamic

Tuesday 18 August 2009

Paksa Rela..

Semasa aku sedang rancak berbual dgn marina semalam..tiba2 handset aku berbunyi..menandakan message masuk..lantas aku membuka peti simpanan message aku..rupa2nyer message dari adikku..wo..messagenyer berbunyi begini :

Assalamualaikum.K t ade duit x?.wo nk g bli tket nk blik ktg mse nk rye nti..nk bli lmbt2 tgu duit ptptn tkut dh abs tket 2..

Akupun menjawab dgn menaip : Berapa?
(tak semena-mena aku jadi sakit kepala).

Rm40..nk mtk kt mk kcian lh sbb ari 2 bwu je mk antr.cian lh mak

aku mbalas dgn ringkas : Amboi.kat k ti x kesian. Nak bla?ptptn dpt bila?
(sajer jer aku buat mcm tu..hehe..biar dia tau..susah nak dapatkan duit..jgn mudah nak minta jer..nak kena berjimat..)

ksian lh jgk..tp nk wt cm ne..lau tgu duit ptptn mmg xsempat lh nlik rye nti.

Kalu x sebelum ni..aku dok sibuk nak berenti keje jer....peristiwa ini telah membuat aku tersentak..tiba2 aku terfikir..kalu aku x keje..mcmana?sape y nak bantu mak aku..dahlah aku anak y paling tua...adik2 aku masih bersekolah..sebenarnyer aku pun x betul2 abih belajar lg..kesiannyer kat mak aku..dah tu..mesti nti aku pun akan minta dgn dia juga..x semena2 air mata menitis..aku kena kuatkan semangat utk bekerja..

sebenarnyer..aku plan nak balik kampung..nak balik lama dengan keadaan y releks..nak berpuasa dgn mak dan famili..rindu nak makan masakkan mak..huhu..dah lama aku merantau kat tmpat org..sejak dari degree lg..tahun 2000..dah hampir 9 tahun aku kat Penang..huhuhu..

nampak gayanyer aku terpaksa membatalkan niat aku..

No comments: