MARI BACA DOA

gif islamic

Thursday 27 August 2009

Mencari Resipi Masakan!


Hehehehe..macam buat advertisement plak..
kepada sape2 yang ada resipi masakan yang best2..sila2 lah berkongsi dgn saya..tak kiralah masakan barat ker, timur ker, arab ker, apa-apa jer...kuih ker...lauk ker..

Setakat ni saya ada banyak tok guru masakan...

Tok guru masakan yang paling hebat bagi saya adalah Mak dan Ayah saya...

Mak dan ayahlah memperkenalkan saya dengan dunia masakan..walaupun, mak dan ayah memasak masakan yang sama..tetapi memberi rasa yang berlainan..kedua-dua pun sedap...inilah salah satu kekuasaan ALLAH...setiap orang mempunyai stail masakan yang tersendiri...mak saya pandai memasak masakan Terengganu..manakala ayah pula pandai masakan Kedah..mmmm bleh rasa kepelbagaian...

Selain itu, saya ada juga menuntut ilmu memasak dengan kawan-kawan..Di antara tok guru saya yang pernah mengajar saya :

1. Farhana (Triffle, daging masak hitam, spaggeti etc),
2. K ila (Rendang Ayam),
3. K ija (Puding roti),
4. Aini (Popia goreng),
5. Azi (Cek mek molek),
6. Nadiah (Pizza, cheese cake)-belum cuba lagi sebab tak cukup alatan..hehehe..
7. Husna (Acah buah)-masih belum lengkap.
8. Banyak lagi..tapi tak ingat..

Terima kasih kawan-kawan kerana berkongsi ilmu memasak dengan saya..mudah-mudahan Allah memberkati hidup kalian...

5 comments:

-NS- said...

hai label "persedian rumah tangga" :) soon la tu? jangan lupa ajak saya ke kenduri.. :)

puan oryza said...

jom buat kuih tradisional mase bulan puasa nih! hehehe

Nadiah Sidek said...

persediaan rmh tangga??? kak yati nk bertukar status dh ke? ehe...

kalau nk resipi...kat blog nadiah tu tgk kat column JOM KE DAPUR! tu...pilih je la yg mana berkenan. slmt memasak ye! nnt pos skit ke sini sbb skrg ni angin malas dtg bertiup..huhu..

HuMayRah HaYatI said...

KAMI: hehehe...insya Allah..

CIK ORYZA: Ok gak..tapi alat tak cukup da.. :-(

NADIAH SIDEK: opssss...

ala..nak resipi masakan yang nadiah dah buat..huhuhu...opsss..kena angin malas ek..mmmm kena pakai pengadang angin ni..takut jangkit..hehehe..

puan oryza said...

kite wat la yg alatnye cukup..hehehhe